Coördinator nodig voor thuisadministratie

Een van de redenen waarom mensen in financiële problemen terecht kunnen komen is omdat ze niet handig zijn met het bijhouden van hun inkomsten en uitgaven, of dat ze snel het overzicht verliezen van wat er zoal betaald moet worden. Het op orde brengen van de thuisadministratie en de persoon ondersteunen om zelf weer grip op de situatie te krijgen helpt vaak enorm. De SWOP heeft een groepje vrijwilligers dat zich daarmee bezighoudt.

Voor de aansturing van deze vrijwilligers is de SWOP op zoek naar iemand die het coördinatorschap op zich wil nemen. De man of vrouw die wordt gezocht wordt het eerste aanspreekpunt voor de vrijwilligers. Hij of zij bewaakt de uniformiteit van het werk en voert regelmatig overleg met de mensen uit de groep en met de organisatie. Ook gaat de coördinator met de vrijwilliger mee tijdens de eerste bezoeken aan huis, om kennis te maken met de cliënt en om te helpen bij het op orde brengen van de administratie.

Wie zin heeft in deze mooie klus kan nog wat meer details vinden in de vacaturebank van de afdeling vrijwilligerswerk van de SWOP. Daar is ook een formulier te vinden waarmee je kunt solliciteren.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *