Veel klachten over Regiotaxi Haaglanden

Mensen met een beperking zijn vaak aangewezen op speciaal taxivervoer.

Het regent klachten over de dienstverlening van Regiotaxi Haaglanden, de openbaar vervoerservice voor mensen die zijn aangewezen op een rolstoel, rollator of scootmobiel. Volgens raadslid Hanneke van de Gevel (Eerlijk Alternatief) komt het geregeld voor dat de taxi een of twee uur later komt dan het afgesproken tijdstip. Mensen die een afspraak hebben met een medisch specialist missen daardoor soms een consult, maar krijgen daar dan achteraf wel een rekening voor in de bus.

Van de Gevel heeft hierover schriftelijke vragen gesteld aan het college van B & W. Ze wil onder meer weten of de klachten bij het college bekend zijn, en ook of een rekening die iemand van het ziekenhuis krijgt na een gemiste afspraak, kan worden ingediend bij de gemeente of bij Regiotaxi.

“Er waren jaren geleden al veel klachten over Regiotaxi. Ik heb er daarna een tijd niets over gehoord, maar nu komen er dus weer veel klachten binnen van mensen die twee uur hebben zitten wachten op vervoer”, zegt Hanneke van de Gevel. “Van de week kreeg ik nog een brief van een vrijwilliger bij de Swop die ook steen en been klaagt over de dienstverlening.”

Softwareprobleem

Veel van de ritten voor het speciale taxivervoer in de regio worden in opdracht van de Metropoolregio Rotterdam – Den Haag (MRDH) uitgevoerd door de Delftse taxicentrale Deltax. Die heeft te kampen met softwareproblemen, blijkt uit een artikel van eind vorige week in het vakblad Taxipro.

Na een update van de software werkt het reserveringssysteem niet goed meer. Hierdoor zijn er de afgelopen tijd al zeker 250 klachten binnengekomen van teleurgestelde gebruikers van het vervoer in Delft, Pijnacker-Nootdorp, Midden-Delfland en het Westland.

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *