Website gemeente geeft meer overzicht

De gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft zijn website een nieuw uiterlijk gegeven. De wat gedateerde vormgeving die de gemeente al jarenlang hanteerde is vervangen door een meer overzichtelijk geheel, waardoor inwoners sneller terecht kunnen komen op de plekken waar ze een nieuw paspoort of rijbewijs kunnen aanvragen, iets kunnen melden of een afspraak maken.

De vormgeving is niet zelf ontwikkeld. Pijnacker-Nootdorp heeft samengewerkt met andere gemeenten. Hierdoor kan informatie worden gedeeld en kan samen worden ingespeeld op nieuwe ontwikkelingen, meldt de gemeente in een persbericht.

Feiten en cijfers

Een snelle rondgang leert dat veel gemeentelijke informatie inderdaad snel en op een logische plek te vinden is. Sommige zaken die in de oude website pas na veel zoeken en spitten boven water te krijgen waren, zijn nu snel voorhanden. Zo is er nu een bijzonder handige toevoeging voor mensen die op zoek zijn naar feiten en cijfers over allerlei onderwerpen. Dat gebeurt via een koppeling naar een aparte website met statistische gegevens in mooie grafieken over inwoners, wonen, onderwijs, werk en inkomen en nog tal van andere onderwerpen.

Veel informatie uit de oude website is overgezet, maar niet alles. Aan de hand van de bezoekerscijfers zijn sommige zaken weggelaten, of er is alleen nog een koppeling naar externe informatie, Ook is het niet gelukt om alles in de nieuwe vorm te gieten. Zo is er nu wel een heel overzichtelijke rubriek over alles wat te maken heeft met de gemeenteraad, maar voor de agenda en de raadsstukken word je als bezoeker toch nog naar de oorspronkelijke website met raadsinformatie geleid.

De nieuwe website is overzichtelijker en geeft snel toegang tot wat inwoners nodig hebben.
Zo zag de gemeentelijke site er eerst uit.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *